1/32 Messerschmitt Bf 109E-7 Trop

Autor: Daniel 'Skřivan' Křivánek <skrivan007(at)seznam.cz>, Téma: Letadla, Vydáno dne: 30. 04. 2010

Pohled do krabičky Messerschmittu Bf 109E-7 Trop v měřítku 1/32 firmy Eduard

Stavbu mužete sledovat na ModelForu.



Model: Messerschmitt Bf-109E-7 Trop
Výrobce: EDUARD
Měřítko: 1/32
Katalogové číslo: 3004

Jednou z dubnových novinek firmy Eduard je další přírůstek do rodiny velkých Emilů, tentokráte v pouštní verzi. Ano, mluvíme o Messrschmittu Bf-109E-7 Trop.

Co nám tedy krabice s nádhernou kresbou letounu od 3./JG 27 nabízí. Po otevření krabice na nás vypadnou tři "pytle" s dvojící rámečků z klasického šedozeleného Edíkovského plastu, jeden pytlík s průhlednými díly, sáček dvou planžet leptíků, masky, klasický šestnácti stránkový návod velikosti A4 a obtiskový aršík, celkem 152 plastových dílů.

Výlisky jsou stejné pro všechny vydané verze, které u Eduardů vydali, jen u každé verze použijeme jiné díly. Rytí je krásně jemné a ostré, řekl bych bez nutnosti prohloubení a upravení. To stejné platí i znázornění nýtů, velice pěkné je znázornění plátěných pohyblivých ploch

Výlisky jsou odstříknuty čistě s malým množstvím otřepů a propadlin. U některých otřepů je problém v tom, jestli je to otřep či součást modelu, proto je potřeba více zkoušet na sucho a pak až lepit.

Co mě velice překvapilo po rozdělání pytlíků bylo oproti verzi E-1 hodně velké vzepětí křídla. Netuším jestli se s novým křídlem měnilo i vzepětí. Ostatně uvidí se po přilepení k trupu, jak dopadnu.

Další viditelnou změnou oproti verzi E-1 je v rámečku "F" upraven disk hlavního podvozku. Myslím, že tato úprava hlavnímu podvozku jen prospěje.

U mé stavebnice se na pravé straně nýty trošku ztrácejí a bude je nutné poopravit.

Čiré díly jsou odstříknuty čistě a jsou krásně průhledné. Součástí čirého rámečku je i zaměřovač.

Dvě planžety leptů jedná barevná dnes již z klasickým rastrem, daným technologií výroby obsahující přístrojovou desku, poutací pásy a několik dalších drobností do kokpitu. Druhá nebarvená obsahuje mřížky chladiče, pedály nožního řízení, mřížku prachového filtru, táhla ke směrovce .....

Masky obsahují jen rámování kabiny a disku ostruhového kolečka. Bohužel v maskách není možnost zamaskovat i bílý pruh na konci trupu, který měli letouny v africkém bojišti. Tento bílý pruh není ani součástí obtisků a škoda, že není v návodě aspoň uvedena šířka pruhu.

Ještě je ve stavebnici přiložen malý opravný papírek se správným uvedením čísel čirých dílů. Asi při tisku návodu trošku zařádil šotek ;-)

Obtiskový aršík je tentokráte jen jeden a to včetně popisek s možností postavit pět různých strojů.

A jaké máme možnosti výběru zbarvení modelu, řekl bych, že velice atraktivní:

1. 3./JG 27, letiště Ain-el-Gazala, Libye, jaro/léto 1941

2. Oblt. Ludwig Franzisket, Stab I./JG 27, letiště Ain-el-Gazala. Libye, červen 1941

3. "Černá 8", 2./JG 27, letiště Ain-el-Gazala. Libye, 1941

4. "Černá 3", 2./JG 27, letiště Ain-el-Gazala, Libye 1941

5. Hptm. Eduard Neumann, velící důstojník z I./JG 27, letiště Ain-el-Gazala, Libye, léto 1941 - toto schéma je v návodu pouze v bokorysu a výrobce nás odkazuje na net, kde je kompletní kamuflážní schéma

A co říci závěrem. Musím říci, že výlisky a model na mě udělaly veliký dojem. I když jde už o čtvrté vydání tohoto typu, připadá mi, že výlisky verze trop, jsou o chloupeček lepší než první vydání ve verzi E-1. Nějak jsem nevydržel a hned jsem se pustil do obou verzí a jsem zvědav, jak půjdou dohromady a jestli se projeví úpravy, které u Eduardů na modelu provedli.

Děkuji firmě Eduard za poskytnutí vzorku pro recenzi

Daniel "Skřivan" Křivánek, MK Apolo Kopřivnice