1/48 Lavočkin La-7 Profipack - Eduard

Autor: Martin Černý <martcerny(at)seznam.cz>, Téma: Letadla, Vydáno dne: 01. 12. 2010

title

Firma Eduard pro nás připravila "Profipackovou" re-edici stavebnice Lavočkin La-7 v měřítku 1/48.



Lavočka profesionálně

Martin 'Černoch' Černý

Model: Lavočkin La-7
Výrobce: Eduard
Měřítko: 1/48
Materiál: plast, leptané díly, masky
Katalogové číslo: 8098

Úvodem
Po vydání "Víkendové" stavebnice v Eduardu znova oprášili výlisky, zabalili je do standardní krabice s krásnou kresbou na obalu a opatřili nápisem "Profipack". To nám zcela jasně říká, co lze očekávat mimo samotných výlisků: leptané díly, z části barevné pro vybavení interiéru, poniklované pro dovybavení exteriéru modelu, masky pro snadnější nástřik rámování překrytu pilotního prostoru a nástřik podvozkových kol, a v neposlední řadě i dle mého názoru velmi atraktivní kamuflážní schémata. Donedávna jsem byl přesvědčen, že když se řekne "ruská" mašina, je to nudná šeď, ale opak je pravdou. Vybrané kamufláže ve stavebnici jsou opravdu pestré. Eduard nezapomněl ani na dvě schémata, která mají spojitost s československým letectvím.

návod
návod
návod
návod

Obsah krabice
Po vybalení na nás vykouknou pouhé dva rámečky z béžové hmoty. Provedení detailů je stále na dobré úrovni, i když formy již nejsou nejmladší. Povrchové detaily jsou ostré, naznačené zesílení na ovládacích plochách je tak akorát. Na vnitřní straně trupu v místě interiéru je nalisována boční konstrukce a na horním díle křídla část podlahy. Po zkombinování plastových a leptaných dílů bude výsledek více než dostačující. Drobné nejasnosti panují kolem prostoru za pilotní sedačkou, kde byly umístěny radiostanice. Pokud budeme řešit tuto pasáž, musíme se poohlídnout po nějakých podkladech. Asi nejlépe bude využít publikaci od nakladatelství MBI - La-7, či fotografie. Eduard respektive předchůdce Gavia tento prostor vyřešil deskou s náznakem radiostanice. Podvozkové šachty jsou vybaveny dostatečně. Sání vzduchu do karburátoru a zadní přepážka šachty se dolepuje samostatně. Podvozkové kryty jsou opatřeny na vnitřní straně jemnými výztuhami, podvozková kola se lepí ze dvou polovin. Kruhové díly mají na svém povrchu drobnou stopu po dělení ve formě. Likvidace otřepů není příjemná část stavby, ale bude to otázkou chvilky. Sestavu chladiče vylepšíme o leptaná síta.

výlisky
výlisky
výlisky
výlisky

křídlo
křídlo
trup
trup

trup
výškovky
podvozkové kryty
díly interieru

Kabinka je vylisovaná čistě, bez kazů, je rozdělená na tři části. Součástí rámečku je i pancéřové sklo za hlavu pilota.

lepty
masky
kabinka

Kamufláže

  1. La-7 "bílá 10", pilot Vasilij Alexandrovi Zajev, zástupce velitele 1. GSAK (gardový smíšený letecký pluk) 1944.
  2. La-7 "bílá 17" maj. Vladimír Dmitrijevič Lavriněnko, velitel 9. GIAP, duben 1945.
  3. La-7 "bílá 63", 613. IAP, 215. IAD, 8. vzdušná armáda, zima 1944/1945.
  4. La-7 "bílá 12", pplk. Filip M. Kosolapov, velitel 937. IAP, 322. IAD, Praha Kbely, květen 1945.
  5. La-7 "bílá 06", 2. československý stíhací pluk, Praha – červenec 1945.
  6. La-7 "bílá 06", 2. československý stíhací pluk, Piešťany, pravděpodobně 1946.

Obtisky tentokráte nejspíše vytiskli sami Eduardi, soutisk je dobrý, popisky skoro čitelné, krycí lak jen nepatrně přesahuje obrys obtisku.

obtisky
kamuflážní schema
kamuflážní schema
kamuflážní schema

kamuflážní schema
kamuflážní schema
kamuflážní schema
schema popisků

Martin 'Černoch' Černý KPM Kaznějov

Redakce Modelwebu děkuje firmě Eduard za poskytnutí vzorků k recenzi.