1/35 GMC 353 Air compressor Le Roi, convesion set for Tamiya kit (3086) - CMK

Autor: Jan Foud <(at)>, Téma: Technika, Vydáno dne: 13. 12. 2010

Náhled do krabičky konverzního setu na GMC 353 Air compressor Le Roi pro Tamiya kit (3086) od firmy CMK.



Je libo trochu vzduchu ???

Jan Foud

Název konverze: GMC 353 Air compressor Le Roi, convesion set for Tamiya kit (3086)
Výrobce: CMK
Měřítko: 1/35
Určeno na stavebnici: Tamiya GMC 2.5t 6x6 cargo truck (35218)
Počet dílů: 29 PUR dílů, planžeta s lepty, stavební návod

Historie typu:
Tato verze vzduchopvého kompresoru byla vyvinuta z dřívější GMC 4x4 verze, ale kvůli velké váze byl kompresor na sklonku roku 1941 odstraněn a nově připevněn na GMC CCKW-353 šasi 6x6. To se ukázalo být lepší než 4x4 verze a v únoru 1942 se začalo se sériovou výrobou. Během výroby bylo provedeno několik změn, nakonec bylo vyrobeno vice než 8.200 strojů. Po druhé světové válce byl využíván mnoha armádami např: Dány, Francouzi atd.

Kompresor Le Roi byl využíván převážně u letectva na dofukování pneumatik u letadel a u ženistů na nafukování gumových vaků pod mosty typu Treadway, na pohon hydraulických kladiv, nůžek, atd.

Kompresor byl poháněn vlastním benzínovým motorem. Boxy po obou stranách kompresoru držely celou řadu nástrojů. Na pravé straně sbíječku, hydraulické kladivo a mazací pistoli. Na levé straně řetězovou pilu a kotoučovou pilu. Aby se mohlo používat více příslušenství najednou, byl kompresor rozdělen na dvě tlakové komory s kapacitou 100 PSI, každá s vlastním výstupem.

Obsah krabičky:
Konverze je zabalena v pevné kartonové krabičce s obrázkem postaveného modelu na obalu. Konverzní sada obsahuje 29 PUR dílů, hezky odlitých bez větších bublin, žádný díl nebyl zkroucený nebo zdeformovaný předčasným vyndáním z formy. Sada obsahuje leptanou planžetu s různými úchytkami, síťkami, odrazkami a dalšími detaily.

Největší částí konverze je část kompresoru s tlakovými komorami na vzduch, na kterou nalepujeme většinu dalších detailů. Moc pěkné jsou znázorněny kryty chladičů, na které přijde ještě síťka z leptů. Kryty chladičů obsahují vepředu a po stranách hezky vytvořený nápis "LE ROI". Na jednom z chladičů byla vtaženina zrovna v místě nápisu, takže je těžce opravitelný, jediná možnost je část názvu seříznout, vytmelit a nápis dodělat znovu. Druhý z chladičů byl v pořádku.

Další částí jsou bubny na hadice, které jsou také moc hezky ztvárněné a odlité, hadice stavebnice bohužel neobsahuje, takže si budete muset opatřit vlastní. Hezky také vypadá ztvárněný perforovaný plech.

Ostatní díly jsou hezky a čistě odlité s ostrými hranami a vysokou kvalitou zpracování.

Návod je přehledný, zbarvení nám nabízí jen stroj v olivové barvě bez označení.

Jan Foud, Foto: Petr Chmelík, KPM Plzeň